İstanbul
Ankara
İzmir
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Aksaray
Amasya
Antalya
Ardahan
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bartın
Batman
Bayburt
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Düzce
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkâri
Hatay
Iğdır
Isparta
Kahramanmaraş
Karabük
Karaman
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırıkkale
Kırklareli
Kırşehir
Kilis
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Mardin
Mersin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Osmaniye
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Şırnak
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yalova
Yozgat
Zonguldak
9 Ocak 2025, Per
  1. Haberler
  2. Teknoloji
  3. Black Myth: Wukong’un Xbox’a Neden Gelmediği Belli Oldu (Fakirin Yüzü Güler mi?)

Black Myth: Wukong’un Xbox’a Neden Gelmediği Belli Oldu (Fakirin Yüzü Güler mi?)

featured
service service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Çin merkezli Game Sciences imzalı Black Myth: Wukong, ağustos ayında resmen PC ve PS5 için piyasaya sürülmüştü. Çin mitolojisinden esinlenen yapım, kısa sürede dünyayı kasıp kavurmayı başarmış ve 2024’ün en başarılı oyunlarından biri olmuştu.

Tabii ki oyunseverler, yapımın neden Xbox’a gelmediğini merak ediyordu. Bu konuda bugün direkt olarak geliştiriciden açıklama geldi. Açıklamada, Xbox’a gelmemesinin sanıldığı gibi PlayStation ile yapılan gizli bir anlaşmadan olmadığı görüldü.

Xbox Series S, Wukong’un Xbox’a gelişini engelledi

Wukong hakkında aylar önce ortaya atılan bir iddiada, Sony’nin oyun için para ödeyerek gizli bir anlaşma yaptığı ve bu sayede oyunun konsol tarafında PlayStation’a özel olduğu öne sürülmüştü. Ancak o iddiayı destekleyen hiçbir şey yoktu. Bugün Wukong’un yönetmeni Feng Ji tarafından yapılan açıklama da iddianın yalan olduğunu gösterdi

Feng Ji’nin Weibo üzerinden açıklamasına göre Wukong için PlayStation özel anlaşması hiçbir zaman yapılmadı. Ji, oyunun Xbox’a gelmemesinin ana nedeninin Series S’in düşük özellikleri olduğunu belirtti. Yani tıpkı diğer birçok oyunda olduğu gibi Wukong’u da Series S’e optimize etmek geliştiricileri çok zorladı. Daha önce Baldur’s Gate 3 gibi yapımlarda da benzer şikâyetlerle karşılaşmıştık.

Ülkemiz başta olmak üzere dünya çapında çok satan yygun fiyatlı bir konsol olan Xbox Series S, bu nedenle daha önce birçok kez geliştiricileri zorlamış, eleştiriler almıştı. Ji de 10 GB’lık paylaşımlı hafızasının oyunu konsola getirmeyi çok zorladığını belirtti.

Xbox Series S’in CPU ve GPU arasında paylaşılan 10 GB’lık GDDR6 RAM’i olduğunu belirtelim. Bu kapasite, çoğu alt seviye oyunda sıkıntı çıkarmasa da büyük oyunların optimizasyonunda sorun yaratıyor. Bu da geliştiricilerin ya oyunu Xbox’a getirmesinin önüne geçiyor ya da ertelemelerine neden oluyor. Series X’te ise böyle bir sorun yok.  

Xbox, oyunların iki konsolunda da çalışmasını zorunlu tutuyor. Wukong’un gelişi de bu yüzden ertelenmiş durumda. Yani şimdilik PS5’te kalmaya devam edecek. Şirketin Xbox’a ne zaman getireceğini bekleyip göreceğiz.

Black Myth: Wukong’un Xbox’a Neden Gelmediği Belli Oldu (Fakirin Yüzü Güler mi?)
Yorum Yap

Giriş Yap

Ankara Haberleri ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!