PlayStation tarihine adeta kara bir leke olarak geçen Concord projesinin ne kadara mal olduğu ortaya çıktı. Bölümün muteber isimlerinden biri olarak bilinen eski IGN muhabiri Colin Moriarty tarafından Sacred Symbols podcast’inde verilen ayrıntılar adeta dudak uçuklattı.
Concord, tam 400 milyon dolara mal olmuş!
Colin Moriarty, podcast müddetince yaptığı açıklamalarla Concord cephesinde yaşananlara ışık tuttu. Moriarty, projede çalışan bir geliştiriciyle konuştuğunu ve projenin tam 400 milyon dolarlık bir maliyeti olduğunu söyledi. Bu sayı, PlayStation’ın bugüne kadar birinci parti oyunları ortasında en değerli üretim olarak dikkat çekiyor.
Concord projesi, birinci başta Probably Monsters tarafından finanse ediliyordu ve PlayStation cephesinin yalnızca yayıncı olarak yer alması bekleniyordu. Lakin Sony’nin stüdyoyu satın almasıyla birlikte, denetim büsbütün PlayStation’a geçti ve bu sürecin akabinde projeye ek 200 milyon dolar daha harcandı.
Moriarty’ye nazaran, oyunun geçtiğimiz 18 ay boyunca son derece problemli bir geliştirme süreci geçirdiği ve oyuncu yönlendirmeleri ya da gelir modellerinin şimdi hazır olmadığı ortaya çıktı.
Concord’un geliştirme sürecindeki en büyük meselelerden biri, ‘toksik müspetlik kültürü’ olarak nitelendirilen iç yapısıydı. Proje, PlayStation içinde ‘PlayStation’ın geleceği’ olarak lanse edilmiş ve Star Wars gibisi bir medya fenomeni yaratma emeliyle tasarlanmıştı.
Ancak, geliştirici takım içinde oyunun eksikliklerini eleştirmenin neredeyse imkansız hale geldiği söyleniyor. Moriarty, bu durumu, “Oyun hakkında yanlış bir şey söylemeye müsaade yoktu. Karakter dizaynlarının yanlışlı olduğu bile lisana getirilemiyordu,” biçiminde özetledi.
Concord’un yüksek bütçesine karşın beklentileri karşılayamaması, PlayStation Studios başkanı Hermen Hulst üzerinde büyük bir baskı oluşturmuş durumda. Hulst’un projeye büyük dayanak verdiği bilinirken, bu başarısızlığın Sony’nin gelecek planlarına nasıl yansıyacağı da şimdiden merak uyandırıyor.